RSS

Balik rumah sendiri..

Hari ke 13 berpantang.
Ramai yang tak setuju saya nak balik berpantang sendiri kat rumah. Boleh dikatakan hampir semua orang tak setuju termasuk la husband. Semua orang risau nanti saya tak terjaga. Tapi saya dah tekad. Saya nak balik juga. Saya tak dapat nak terus berpantang kat rumah mak mentua. Bukan salah orang tua, tapi saya ni telinga cepat panas, hati cepat terguris. Tambah pulak dalam keadaaan sakit macam ni. Then satu lagi, kalau kat rumah mak mentua, rasa macam husband kurang beri perhatian. Sedangkan hati nak sangat bermanja.

Alasan saya bagi pada mak..nak balik sebab nak try kalau-kalau kuning Husna akan turun sebab rumah mak, keseluruhannya kuning. Rumah saya tak kuning. Jadi mak pun senyap. Mengiyakan kot dalam hati.

Menjejakkan kaki ke rumah buat hati saya lega. Mungkin sesetengah orang pikir saya nak lari dari berpantang. Maklum la kalau kat rumah orang tua, setiap gerak geri kita di perhatikan. Jadi tak dapat la nak langgar pantang. Bila kat rumah sendiri..Siapa yang nak melarang.
Betul, betul .... saya tak terlintas nak melanggar pantang dan seboleh-bolehnya akan meneruskan pantang dengan berdisiplin. Tapi satu je la, bila kat rumah sendiri..dan tak der maid..keje rumah kena la buat sendiri.

Hari ke 15 berpantang.
Alhamdulillah 2 hari lepas balik, kuning husna dah tinggal 180 umol/L. Nurse kata dah tak perlu check kuning Husna lagi. Lega.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment